Çevremizdeki İnsanların Güvenini Kazanmak
İyi bir iletişimci olmak için,ilişkide olduğumuz insanların güvenini ve saygısını kazanmalıyız. Bunu elde edebilmek için:
1.Diğerlerinin ilgi alanlarını ciddiye alın. Sorular sorun, onları neyin motive ettiğini öğrenin; onların öğrenip gelişmesine yardımcı olun.
2.Kulaklarınızla, gözlerinizle ve kalbinizle samimi bir şekilde, önyargısız ve yargılamadan dinleyin.
3.Fikir ayrılıklarını, kişilerin etkilendikleri şeyleri ve çeşitliliği onurlandırın; bunlarda iyi taraflar bulun.
4.diğer insanları da karar verme aşamasına katın. Açık ve kabul edici bir tavır sergileyin. Yeni fikirlere açık olun.
5.Pazarlık yapmaya ve tavizler vermeye istekli olun. Farklı bakış açısına sahip diğer insanlara arasında arabulucu olun.
6.konuşmadan önce düşünün. Kelimelerimizi seçerken dinleyici, ilişkiyi ve çevreyi göz önünde bulundurun.
7.Dâhil edici bir dil kullanın. Diplomasi, nezaket ve duyarlılıkla iletişim kurun.
8.Özgüvenli, kararları ve otorite sahibi bir şekilde konuşun. Fikirlerinizi açıklarken kanıtlar öne sürün.
9.İnançlarınız ve pazarlığa dâhil olmayacak kadar önemli konular için duruşun8uzu koruyun.
10.Mütevazı bir uzman olun. Başkalarının uzmanlıklarını da saygı gösterin.
11.güvenilir olun. Gizliliklere özen gösterin. Sözünüzü tutun. Bağlılıklarınıza sadık kalın.
12.Çalkantalı ruh hallerinden kaçının. Tutarlı, mantıklı, adil, dürüst ve etik davranın.
13.Mükemmel bir rol model olun. Profesyonel davranın. Konuştuklarınızı lafa bırakmayın.
14.Başkalrına sergilediğiniz güven, kendi düşünce ve hislerinizi samimi, açık bir şekilde ortaya koyacaktır.
15.İnanılır olun. Söz ve eylemleriniz arasında uyumluluk olsun.
16.Bir kaynak olarak ulaşılabilir ve hazır olun.
17.Amaç ve sonuçları hakkında iletişim kurarken gerçekçi olun.
18.Sorumluluk kabul edin. Yanlışlarınızı, büyük hatalarınızı be dezavantajlarınızı kabullenin.
19.Doğrudan insanlarla muhatap olun. Dedikodulara katılmayın; asla başkasının arkasından konuşmayın.
20.Zafaeri paylaşın, Başarılarda, diğerlerinin de hakkını da unutmayın
Fikirlerimizin sunumunu ister tek kişiye yapalım ister bir gruba, ne söyleyeceğimizi önceden planlamalıyız.
Açık be ayırt edici şekilde konuşalım ki, anlaşılabilelim. Dinleyicilerimizin uyuyakalmaması için, şevkle konuşmalıyız.
Vücut dilimizin farkında olalım.
Önyargılarımızı bilip bunları kontrol edelim.
İş için görev dağılımı yaparken ne söyleyeceğimizi planlayalım. Bunu, görevi vereceğimiz kişiye açık şekilde iletelim. Söylediklerimizin nasıl anlaşıldığına dair geri bildirim alalım. Görevin tamamlanacağından emin olmak için takip edelim.
İlettiğimiz şeyin karşımızdaki kişi tarafından yalnızca anlaşıldığından değil, aynı zamanda kabul edildiğinden de emin olalım.
Etkili bir dinleyici olmak için:
Empati kurabilen bir dinleyici olun. Karşınızda konuşan insanın, konuşurken neler hissettiğini anlamaya çalışın.
Tüm dikkat dağıtıcı nesneleri ortadan kaldırın. Telefonunuzu kapatın. Konuşmayla akalı olmayan tüm kâğıtları ortadan kaldırın.
Karşınızdaki konuştuktan sonra, tüm belirsizlikleri açıklayın. Duyduklarınızı kendi kelimelerinizle tekrar anlatarak söylenen şeyi anladığınızdan emin olun.
Olayları dürüst bir şekilde, diğer insanın bakış açısın ile görmeye çalışın.
Doğrudan sonuç atlamayın, varsayımlarda bulunmayın. Açık ve kabul edici bir tavrınız olsun.
Yüz ifadenizle ilgilendiğinizi belli edin. Gülümseyin veya yeri geldiğinde endişenizi belli edin.
Kafa hareketleri ya da jestlerle konuşmayı takip ettiğinizi belli edin.
Söylenenle ilgili sorular sorun. " Anladığım kadarıyla…"diye başlayan cümlelerle anladıklarınızı farklı kelimelerle tekrar ifade edebilir ya da belirli noktalarla ilgili özel sorular sorabilirsiniz. Bu, yalnızca noktaları açıklığa kavuşturmanızı sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda tetikte olmanızı ve tüm dikkatinizi konuşmaya vermenizi sağlayacaktır.
Bölmeyin! Her duraksamayı, konuşmaya başlamanız gerektiği olarak yorumlamayın. Bekleyin.
Konuşmacının vücut dilini gözlemleyin.
Geri bildirim döngüsünü kullanın. Söylenenle alınan aynı olmayabilir. Filtreleri bulup üstesinden gelin. Konuşmayı rayına oturtmak için, söylemek istediğinizi tekrar belirtin. Konuyla alakalı sorular sorun.
Etkili Bir Konuşma Anahtarları
Hitap edeceğiniz kitle hakkında, öğrenebileceğiniz kadar şey öğrenin.
Konu hakkında, konuşmada kullanacağınızın en az on katını bilin.
Anahtar noktaları ortaya koyacak bir olayla başlayın.
Amaçlarınızı doğrulayacak kanıtlar sunun.
Artikülasyon, gramer, ton ve tempoya özen gösterin.
Hareketlilik ve vokal çeşitlilik katın.
Dinleyicilere, yapmalarını istediğiniz şeyi açıkça belirtin.
Bunu yapmanın onlar için ne gibi faydalar sağlayacağını gösterin.
Zorlu sorulara cevap vermeye hazır olun.
Baskı altında dahi profesyonel dengeyi koruyun.
Açık, kısa ve pozitif mesajlar vererek iletişim kurun.
Stratejik fikirleri, kendinizi ve şirketini kabul ettirin.
Yeterlilik ve
Burada Dale Carnegie’nin “Başarı İçin Topluluk Konuşmaları*” adlı kitabından, sunum yapmayla ilgili bazı öneriler bulacaksınız:
Bir konuşmanın açılışı oldukça önemlidir. Şansa bırakılamaz. Konuşma öncesinde, üzerinde dikkatlice çalışılmalıdır.
İnsanlardan kabul etmelerini istediğiniz şeyin, zaten inandıklarıyla aslında ne kadar benzer olduğunu gösterin.
Özel durumları ve somut olayları kullanın.
Konuşmanıza, gözlerinin önünden süzülen resimler yaratan kelimeler serpiştirin.
Konuşmanın kapanışı an stratejik unsurdur. En son söylenen şey, en uzun süre hatırlanmaya en yakın olandır.
Ele aldığınız ana konuları özetleyin, yeniden belirtin ve kısaca ana hatlarını çizin.
Dinleyiciden gelen soruları yanıtlamaya hazırlıklı olun. Soruyu, cevaplamadan önce tekrarlayın ve kendi kelimelerinizle yeniden sorun.
Harekete geçmelerini isteyin. Dinleyicinin, onlardan ne yapmanızı istediğini bildiğinden emin olun.
İyi bir başlangıç ve kapanış yapın. Onları birbirine yakın tutun. Daima, dinleyici konuşmanızı bitirmenizi istemeye başlamadan bitirin. Doyum noktasına, popülerlik doruğa ulaşıldıktan hemen sonra gelinir.
Tek bir kelime bile yazmaya başlamadan önce, mesajlarınızı planlayın.
Eksiksiz, kısa ve açık olsun.
Eğer yalnızca konuştuğunuz gibi yazarsanız, mesaj çok daha açık ve kabul edilmesi çok daha kolay olacaktır.
Uygun olan her yerde, mesajı açıklığa kavuşturmak ve genişletmek için çizelge, grafik, fotoğraf vs. Kullanın.
Gramerinize, imlanıza dikkat edin. Yazım tarzınız, yeterliliğinizi yansıtacaktır.
E-mail ve cep telefonu mesajı yazarken, standart bir mektup yazıyormuşçasına dikkatinizi ona verin.
Rapor yazarken tüm bulguları elde edin. Durumu analiz edin. Raporu teslim edeceğiniz kişi ya da kişilerin gerçekten ne istediğini, bunun nasıl sunulmasını istediğini anlayın.
ZOR İNSANLARLA ZORLANMADAN BAŞ ETMEK (ELEŞTİRİSİ) Her şeyden önce yazmak zor bir zanaat olduğu için bilgi ve deneyimlerini paylaşan yazar Özden Aslanın emeğine sağlık. Alıcısı çok çeşitli; herkesi mutlu ve memnun etmek mümkün değil, her kişinin bilgisi, tecrübesi, olaylara bakış açısı bir olmadığı için bazen bazı kitaplar yetersiz kalır, bazen de ağır gelir okuyana. Kitapta insanları 3 gruba ayırmış yazarımız, Ertelemeci, Terörist, Benim işim değilciler. 1.Bölüm Ertelemecilere ayrılmış, yazarımız çok fazla iç sesi konuşturmuş ve diyaloglar çok basit kalmış. İş hayatında ertelemeci insanlar yok mu? Fazlasıyla var! Özel sektörde ertelemeciler biraz daha azken kamu da bunun daha fazla olduğunu görebiliriz. Yazarın hakkını yememek gerekir ama sonunda ertelemeci yapıya sahip insanlar için bir reçete yazması yerinde olmuş, o sıkıcılığı unutturuyor. Ertelemeciler için yazdığı reçete: - Hedef belirleyin. – Önceliklerimizi bizi hedefe ulaştıracak işlere verelim. – işleri öncelikle...
Yorumlar
Yorum Gönder